Breadcrumbs


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (συνέχεια)

 

 

Ενότητα 3η: πως συμπεριφέρομαι ως επιβάτης

 

 

ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 

 

Πιθανά ερωτήματα για τα παιδιά

- Τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς στο αυτοκίνητο;

- Όλοι οι επιβάτες πρέπει να φοράνε ζώνη;

- Ποια είναι η θέση ?ας στο αυτοκίνητο;

- Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός;

- Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες;

- Είμαστε ασφαλείς όταν ο οδηγός είναι νευρικός, κουρασμένος, μεθυσμένος;

- Είμαστε ασφαλείς όταν τα παιδιά φωνάζουν, παίζουν, ?αλώνουν μέσα στο αυτοκίνητο;

- Είμαστε ασφαλείς όταν έχουμε ένα κατοικίδιο ζώο στο αυτοκίνητο;

 

Συζητάμε με τα παιδιά:

  • σε ποια θέση κάθονται και αν φοράνε τη ζώνη τους.
  • Ζητάμε από τα παιδιά να ?ας καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες από ταξίδια ή μικρές
    καθημερινές διαδρομές.
  • Καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν τι βοηθά στο να έχουμε ασφάλεια στο ταξίδι ?ε το αυτοκίνητο,
    τους δείχνουμε τις φωτογραφίες που εμφανίσαμε και ζητάμε να ?ας που αν τηρούν τους κανόνες
    ασφάλειας.

 

  • Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών και διακρίνουμε αυτές που αφορούν τη συμπεριφορά
    του οδηγού κι εκείνες που αφορούν τη συμπεριφορά των επιβατών.

 

 

ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

  • Μιλήσαμε για χώρες, όπως η Ολλανδία, όπου το ποδήλατο αποτελεί βασικό ?έσο για τις καθημερινές
    τους μετακινήσεις .
  • Ζητήσαμε να ?ας πουν αν συμβαίνει αυτό και στη δική τους πόλη. Τα παιδιά καταθέτουν εμπειρίες

και όλοι μαζί συμπεραίνουμε ότι η οδήγηση ποδηλάτου είναι επικίνδυνη στην πόλη, γιατί δεν
υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι.

 

  • Τονίζουμε ότι το ποδήλατο, όταν κινείται στο δρόμο, είναι όχημα, όπως η μοτοσικλέτα, το
    φορτηγό, το αυτοκίνητο κ.λπ. Πρέπει ο ποδηλάτης να σέβεται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας,
    τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

 

  • Συζητάμε για την ασφάλειά ?ας όταν κάνουμε ποδήλατο και τους παρουσιάζουμε το ποδηλατικό
    κράνος.
  • Εξηγούμε ότι πρέπει:

 

α) να συντηρούν το ποδήλατο τους, ώστε να είναι σε καλή κατάσταση,
β) να είναι σωστά ντυμένα και να φορούν πάντα το ποδηλατικό κράνος,

 

γ) να γνωρίζουν αλλά και να ακολουθούν σωστά τους κανόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς.

 

 

Ενότητα 4η:ΑΙΤΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

? Απροσεξία, μειωμένη ικανότητα οδήγησης.
? Υπερβολική ταχύτητα.

? Παραβίαση πινακίδων και του φωτεινού σηματοδότη.
? Επικίνδυνες προσπεράσεις.

? Κακοτεχνίες στους δρόμους και στο οδόστρωμα.

? Άσχημες καιρικές συνθήκες και περιβαλλοντικές καταστροφές (κατολισθήσεις).

 

Παρατηρούμε εικόνες που δείχνουν την οπτική του οδηγού και συζητάμε:

 

1.Συνέπειες - πρόληψη

.Με ερωτήματα προκαλούμε ?ια συζήτηση γύρω από τις συνέπειες και την πρόληψη των
ατυχημάτων στο δρόμο.

 

Πιθανά ερωτήματα για τα παιδιά

- Αν ?ας συμβεί ένα ατύχημα στο δρόμο τι θα αλλάξει στη ζωή ?ας;

- Αν ?ας συμβεί ένα δυστύχημα, τι θα αλλάξει στη ζωή ?ας;

- Τι πρέπει να κάνουμε για να ?η συμβαίνουν ατυχήματα στο δρόμο;

- Ποιοι ?ας προστατεύουν στο δρόμο;

 

Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών και τις συμπληρώνουμε.

 

  1. 2.Επιμένουμε στο ρόλο του τροχονόμου, των πινακίδων καθώς και στη ζώνη ασφαλείας, όσον
    αφορά στην πρόληψη των ατυχημάτων.

 

 

 

  1. 3.«Συμπεριφορά σε ατύχημα»

 

v Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν ότι τους συνέβη ένα ατύχημα στο δρόμο. Τι κάνουμε;

α) Διατηρούμε την ψυχραιμία ?ας.

β) Ειδοποιούμε τους άλλους οδηγούς.

γ) Ειδοποιούμε το πλησιέστερο Αστυνομικό τμήμα.

δ) Ειδοποιούμε το ασθενοφόρο αν υπάρχουν τραυματίες.
ε) Ειδοποιούμε τις πρώτες βοήθειες.

 

Ο κ. Κουτσιμάνης μας επισκέφτηκε και μας μίλησε για την ασφάλεια μας μέσα στο αυτοκίνητα και απάντησε σε πολλές απορίες των παιδιών.

 

Τέλος,

καλέσαμε ένα τροχονόμο στην τάξη να μας μιλήσει για την συμπεριφορά μας στο δρόμο. Τα παιδιά άκουσαν με πολύ προσοχή και συμμετείχαν ενεργά στην συζήτηση.

 

 

 

της χαρίσαμε και "το βιβλίο των σημάτων" που ετοιμάσαμε στο νηπιαγωγείο μας

 

Στο τέλος της ημέρας κάθε παιδί πήρε ένα αναμνηστικό δίπλωμα: