Breadcrumbs


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το θέμα της «Κυκλοφοριακής αγωγής»

 

Έναρξη του προγράμματος

Βιωματική μάθηση:

  1. I.Την Δευτέρα οργανώσαμε

περίπατο στην περιοχή γύρω από το σχολείο, ?ε σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή συνθηκών, τη φωτογράφησηπινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, δρόμων, πεζοδρομίων

  1. II.Παρατηρήσαμε και φωτογραφίσαμε

όλα τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας: αυτοκίνητα εν κινήσει, ταχύτητα διέλευσης, σωστά σταθμευμένα αυτοκίνητα, σταθμευμένα αυτοκίνητα που εμποδίζουν την κίνηση, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα.

 

 

 

 

 

  1. III.Επιστρέφοντας στο σχολείο

ερωτήματα για τα παιδιά
- Σας άρεσε ο περίπατος;

- Τι ?ας δυσκόλεψε;

- Τι το ιδιαίτερο προσέξατε;

- Πώς βαδίζουμε στον δρόμο ?ε ασφάλεια;

- Τι προσέχουμε στο δρόμο;

- Τι κάνουμε όταν θέλουμε να διασχίσουμε το δρόμο;

- Γνωρίζετε τι ?ας λένε οι πινακίδες στο δρόμο;

- Γνωρίζετε. τι ?ας λένε τα φανάρια;

- Ήταν πολλά ή λίγα τα σταθμευμένα αυτοκίνητα; Υπήρχε αρκετός χώρος γι' αυτά;

- Είδατε ποδήλατα στο δρόμο;

 

  1. IV.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ερευνήσαμε τον τρόπο μεταφοράς των παιδιών στο σχολείο. Τον καταγράψαμε ?ε τη βοήθεια των
παιδιών
, σε πίνακα διπλής εισόδου. Στην οριζόντια ευθεία βάλαμε τα μέσα μεταφοράς και στην κάθετη τα ονόματα των παιδιών

 

 

 

Ενότητα 1η: «Εγώ ως πεζός»

 

ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ? ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  • Παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για πεζούς
  • Ονομάσαμε το κόκκινο και το πράσινο ανθρωπάκι Γρηγόρη και Σταμάτη.
  • Μιλήσαμε για το συμβολισμό τους.
  • Παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για τα οχήματα, εξηγήσαμε το συμβολισμό των χρωμάτων,
    και την εναλλαγή τους.
  • Μιλήσαμε για τους ανθρώπους που εργάζονται στο δρόμο, (εργάτες, τροχονόμοι) και τι ρούχα φοράνε
  • Μιλήσαμε για το ρόλο του τροχονόμου στη ρύθμιση της κυκλοφορίας
  • Την επόμενη Τρίτη θα μας επισκεφτεί ένας τροχονόμος στο σχολείο ?ε τη στολή του για να μιλήσει στα παιδιά για τη δουλειά
  • Μάθαμε τις κινήσεις των χεριών και του σώματος των τροχονόμων. Κάναμε παντομίμα τους τροχονόμους .

 

  • Παρουσίαση πινάκων αναφοράς ? συζήτηση: Οι πεζοί? Οι γενικοί κανόνες.

Οι πεζοί, είναι οι περισσότερο τρωτοί χρήστες του δρόμου σε

περίπτωση ατυχήματος και δυστυχώς, στη χώρα μας, σχεδόν το 1/4

των νεκρών από τροχαία ατυχήματα είναι πεζοί. Οφείλουμε λοιπόν

να αυξήσουμε την προσοχή μας.

 

Η σωστή συμπεριφορά σας ως πεζός σημαίνει:

 

1. Διασχίζουμε το δρόμο ΠΑΝΤΑ σε διάβαση πεζών.

2. Όταν πλησιάζει αυτ/το το αφήνουμε να περάσει

3.περπατάμε πάντα στο πεζοδρόμιο

4. Όταν κάποιος πεζός αρχίζει να διασχίζει το οδόστρωμα, δεν

πισωγυρίζει..

5.για να περάσουμε το δρόμο:

Α. στεκόμαστε στο πεζοδρόμιο

Β. κοιτάζουμε αριστερά

Γ. κοιτάζουμε δεξιά

Δ. κοιτάζουμε αριστερά

Ε. βεβαιωνόμαστε ότι ο δρόμος είναι καθαρός και περνάμε κάθετα.

 

6. Όταν επιχειρούμε να από περάσουμε σταματημένο λεωφορείο ή

μεγάλο όχημα, οπότε έχουμε μειωμένη ορατότητα, προσέχουμε

περισσότερο..

7.Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι και ο πεζός υπόκειται στους κανόνες του Κ.Ο.Κ

 

 

  • Παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και σχολιάσαμε τις σωστές συμπεριφορές ως προς τον τρόπο που περνάμε το δρόμο

 

ΓΛΩΣΣΑ

  • Διαβάσαμε την ιστορία «Σταμάτης και Γρηγόρης-, από το Ανθολόγιο του νηπιαγωγείου.
  • παίξαμε στο κουκλοθέατρο την ιστορία με ήρωες τον Γρηγόρη και τον Σταμάτη

.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • φτιάξαμε ένα φωτεινό σηματοδότη με μαύρο κανσόν χαρτί, τοποθετήσαμε τα χρώματα στη σωστή σειρά

 

  • μπερδέψαμε τα χρώματα του σηματοδότη και ζητήσαμε από τα παιδιά να τα ονομάσουν(κόκκινο, κίτρινο, πράσινο) και να τα τοποθετήσουν στη σωστή σειρά.

 

  • Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά των δρόμων (φαρδύς, στενός, πλατύς, κ.ά.), για τον τρόπο
    κατασκευής τ
    ους, τις διαγραμμίσεις, τις διαβάσεις ,τις στροφές

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΑΦΙΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΩΣ ΠΕΖΟΙ

 

 

Ενότητα 2η: «σήματα κυκλοφορίας»

 

ΓΛΩΣΣΑ

  • Διαβάσαμε το «καλώς τον κ. Κ.Ο.Κ» παραμύθι
  • Γνωρίσαμε τα βασικότερα   σήματα με POWERPOINT
  • Εξηγήσαμε τους συμβολισμούς των χρωμάτων και των σχεδίων
    • Παίξαμε παιχνίδια με τα σήματα κυκλοφορίας
    • Δείξαμε στα παιδιά τα σήματα κυκλοφορίας σε καρτέλες. Ζητήσαμε να σκεφτούν τι μπορεί να σημαίνει καθένα από αυτά, τι πληροφορίες μας δίνουν..
    • Χωρίσαμε τις πινακίδες σε τρεις κατηγορίες:
      • πινακίδες αναγγελίας κινδύνου, (σήμα με κόκκινο τρίγωνο)
      • πινακίδες που λένε προσοχή( σήμα με κόκκινο κύκλο)
      • πινακίδες πληροφοριακές.
    • Κάναμε ομαδοποιήσεις καρτέλων (σύνολα), με κριτήριο:

-το σχήμα (δημιουργούμε ομάδες σημάτων με τριγωνικό σχήμα, με στρογγυλό σχήμα, με άλλο σχήμα),

-το χρώμα (δημιουργούμε ομάδες σημάτων με βάση το χρώμα, μπλε, κόκκινο, κίτρινο,
μπλε + άσπρο),

- την πληροφορία που μας δίνουν.

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

τα παιδιά ζωγράφισαν ορισμένα σήματα.

 

 

 

Ετοιμάσαμε το βιβλίο των σχημάτων