Breadcrumbs
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 19 Μαΐου 2013 05:36
Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε το σχέδιο Αγωγής Υγείας με θέμα
«Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Δουλέψαμε μ΄όλα τα συναισθήματα πάνω στους ακόλουθους τομείς:
ΓΛΩΣΣΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ
- Δημιουργήσαμε μια αφίσα συναισθημάτων , την οποία αναρτήσαμε στη τάξη (γράψαμε την λέξη ? ζωγραφίσαμε το πρόσωπο)
- είδαμε εικόνες από παιδιά και σχολιάσαμε πως νιώθουν.
Γλωσσικό Παιχνίδι:
τι νιώθει το παιδί; - ΘΥΜΟ
Άρα τι είναι; - ΘΥΜΟΜΕΝΟ
(το ίδιο γίνεται για όλα τα συναισθήματα)
- κολλήσαμε στο πίνακα σταδιακά 5 διαφορετικές καρτέλες από χρώματα (μπλε, πράσινη, μαύρη, κόκκινη, κίτρινη). Τοποθετώντας κάθε καρτέλα ζητούσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι συναισθήματα τους προκαλεί.
Κάτω από την καρτέλα γράψαμε μονολεκτικά τα συναισθήματα που μας είπαν - δείξαμε διάφορα πρόσωπα και προσπάθησαν να μαντέψουν ποιος νιώθει τι; (ποιος ντρέπεται;, ποιος φοβάται; )
- πήραμε συνέντευξη από το κάθε παιδί : πότε νιώθει χαρούμενο , θυμωμένο, λυπημένο κ.τ.λ.
- παιχνίδι στο κύκλο: Μέσα σε ένα κουτί υπήρχαν 13 μικρές καρτέλες από συναισθήματα (φόβος, θυμός, χαρά, απογοήτευση, λύπη, αγωνία, ευτυχία, νευρικότητα, μοναξιά). Το κουτί περνούσε από κάθε παιδί και αυτό τραβούσε από μέσα μια καρτέλα. Το κάθε παιδί διάβαζε δυνατά το συναίσθημα που έγραφε η καρτέλα του. Επίσης ανέφερε αν ένιωσε το συναίσθημα αυτό και πότε.
- λύσαμε το σταυρόλεξο των συναισθημάτων:
- Τέλος κατασκευάσαμε
τα λουλούδια των συναισθημάτων.:
Τα παιδιά περπατούσαν ελεύθερα στο χώρο στο ρυθμό της μουσικής με εναλλαγές στη διάθεση (χαρούμενοι, λυπημένοι, σκεφτικοί, νευριασμένοι?).
Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων
Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)
Khachaturian, O χορός των σπαθιών
Offenbach,O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)
Mozart, RondoallaTurca
Μ.Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι
Loreena Mc Kennit, La Serenissima
Enya, Tempus Vernum, Crying wolf
Μόλις σταματούσε η μουσική έκαναν κύκλο γύρω από ένα στεφάνι (υπήρχαν 8 στεφάνια ) . Σε κάθε στεφάνι πήγαιναν 2-3παιδιά. Έτσι χωρίστηκαν σε 8 ομάδες.
Σε κάθε στεφάνι υπήρχαν σκόρπια γράμματα μιας λέξης που δηλώνει συναίσθημα.
Η κάθε ομάδα είχε διαφορετική λέξη. Με βάση τους πίνακες αναφοράς συνέθεταν την λέξη .
Στην συνέχεια την έγραψαν και την ζωγράφισαν σε χαρτί κομμένο σε πέταλο-καρδιά.
Τα πέταλα συνθέτουν στο τέλος 2 μεγάλα λουλούδια:
1 των καλών συναισθημάτων (φιλία, χαρά , περιέργεια, αγάπη)
και 1 άλλο των κακών(φόβος, κακία, θυμός, λύπη).
- ΨΥΧΟΚΙΝΙΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
- 1.Χορέψαμε με τη μουσική. Μόλις σταματούσε η μουσική, η κυρία έλεγε ένα συναίσθημα και κάναμε το "άγαλμα" που ένιωθε αυτό το συναίσθημα χρησιμοποιώντας όλο το σώμα.
- 2.ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ: παίξαμε ένα παιχνίδι που μοιάζει με τη παραδοσιακή τυφλόμυγα και το ονομάσαμε «Μάντεψε πως νιώθω». Το νήπιο στη μέση με τα μάτια κλειστά από ένα μαλακό μαντήλι ακουμπάει τα κεφάλια των συμμαθητών του. Όταν σταματήσει σε κάποιο παιδί πρέπει εκείνο να εκφράσει ένα συναίσθημα με ήχο π.χ. κλάμα εάν λυπάται κ.λπ. Το παιδί με το μαντήλι πρέπει να μαντέψει τι νιώθει το παιδί που έχει ακουμπήσει.Εάν το βρει γίνεται αυτό αρχηγός
- 3.Χορέψαμετο «χαρωπάταδύομουχέριαταχτυπώ» στηναγγλικήέκδοση :? if you are happy and you know it clap your hands? (έχειπολύωραίοπαιδικό video)
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
- 1.ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ: Κάρτες με συναισθήματα:
Το κάθε παιδί διάλεγε μια κάρτα. Έπρεπε να μιμηθεί την έκφραση του προσώπου που απεικονίζονταν στην κάρτα και η ομάδα να αναγνωρίσει το συναίσθημα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Θετικά- αρνητικά συναισθήματα: ομαδοποίηση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ
- «ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΕ»
Μαθησιακή επιδίωξη: να μυηθούν στην κλασική μουσική.
Εξέλιξη δραστηριότητας: ξαπλώνουμε στη μοκέτα, κλείνουμε τα μάτια, χαλαρώνουμε και ακούμε διάφορα μουσικά κομμάτια . Χαμηλώνουμε τη μουσική και ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τα συναισθήματα που ένιωθαν ακούγοντας κάποιο μουσικό κομμάτι.
Δίνουμε στα παιδιά χαρτί Α4 που το έχουμε χωρίσει σε τέσσερα μέρη, χρώματα, πινέλα και τα παροτρύνουμε να ζωγραφίσουν ότι θέλουν ενώ ταυτόχρονα ακούνε μουσική(επιλέγουμε τέσσερα μουσικά κομμάτια, διαφορετικά σε ρυθμό και μελωδία, ένα για κάθε μέρος του χαρτιού). Συζητάμε γι? αυτά που έφτιαξαν, βλέπουμε αν η μουσική που ακουγόταν κάθε φορά έπαιξε κάποιο ρόλο στην επιλογή του θέματος ή στα χρώματα που χρησιμοποίησαν.
Μουσική που μπορούμε να ακούσουμε:
Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων
Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)
Khachaturian, O χορός των σπαθιών
Offenbach, O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)
Mozart, RondoallaTurca
Μ. Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι
Loreena Mc Kennit, La Serenissima
Enya, Tempus Vernum, Crying wolf
(Διαθεματική διασύνδεση: εικαστικά, προφορική επικοινωνία, μαθηματικά)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Συζητάμε το ερωτηματολόγιο και το δίνουμε στο σπίτι
ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργηθηκε στις Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013 08:54
Με αφορμή την γιορτή της μητέρας μιλήσαμε για την αγάπη
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 23 Απριλίου 2013 19:20
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1. Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν την νόμιμη ηλικία .
ΦΕΤΟΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΤΟ 2009
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται από 1 μέχρι 20 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.
Προσκόμιση των δικαιολογητικών γίνεται και μετά την ημερομηνία αυτή, αν δεν έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων κατά τμήμα.
ΓΙΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ
http://dipe.pie.sch.gr/portal/
και
http://dipe.pie.sch.gr/portal/files/apofasi_oria_fitisis_new.pdf
2. Για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο απαιτούνται:
α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα
- εμβόλια και
γ. Συμπληρωμένο από παιδίατρο το Ατομικό Δελτίο Υγείας (Α.Δ.Υ) (το οποίο παραλαμβάνετε από το νηπιαγωγείο μας.
Επισημαίνεται ότι η εξέταση των μαθητών στα κέντρα Υγείας και τα Νοσοκομεία είναι δωρεάν. Κατά την εξυπηρέτηση τους στο πλαίσιο λειτουργίας των προγραμματισμένων Ιατρικών Κλιμακίων ? Ειδικοτήτων και για τους μήνες Απρίλιο ως Οκτώβριο δεν καταβάλλεται το εξέταστρο των 5 ευρώ
Για περισσότερες πληροφορίες επίσης στην ιστοσελίδα τη διεύθυνσης :
http://dipe.pie.sch.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2014:2013-04-09-07-57-56&catid=35:2010-10-03-08-54-29&Itemid=321
δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του /της προϊσταμένου /νης του νηπιαγωγείου από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.
ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.
3. Σο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων.
Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών
4. Κάθε εγγραφή νηπίου που δεν έχει τη νόμιμη ηλικία θεωρείται άκυρη.
5. Οι αλλοδαποί εγγράφονται στο νηπιαγωγείο προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου. Ζητούνται ακόμη στοιχεία που φανερώνουν την εθνικότητά τους. με υπουργική απόφαση μπορεί να οριστεί διαφορετική διαδικασία για την εγγραφή των παραπάνω νηπίων και να ζητηθούν πρόσθετα δικαιολογητικά ή να καθοριστεί διαφορετικά ο τρόπος εγγραφής Ελληνοπαίδων ομογενών με ξένη υπηκοότητα. Με παρόμοιες αποφάσεις μπορούν να ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τις εγγραφές, όταν για σοβαρούς λόγους Έλληνες ή αλλοδαποί αδυνατούν να καταθέσουν ή καταθέτουν ελλιπή δικαιολογητικά.
6. Τα αδήλωτα νήπια (άρθρο 3 Ν.Δ. 762/70) και όσα δεν είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ή Δημοτολόγια εγγράφονται ύστερα από δήλωση του γονέα ή του κηδεμόνα, με την οποία δηλώνεται η νόμιμη ηλικία.
Στην συνέχεια, με τη συνεργασία του /της προϊσταμένου /νης του νηπιαγωγείου και των γονέων ή κηδεμόνων, γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες για να εγγραφούν στα Μητρώα ή δημοτολόγια του δήμου ή κοινότητας.
7. Νήπια, τα οποία για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους καθώς και λόγους υγείας που πιστοποιούνται με βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή κρατικού θεραπευτηρίου, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την Α' τάξη του δημοτικού, παραμένουν για μια ακόμη χρονιά στο νηπιαγωγείο, ύστερα από δήλωση του γονέα.
Επανάληψη της φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα έτος ακόμη γίνεται ακόμη όταν διαπιστώνεται από ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή το σχολικό σύμβουλο προσχολικής ηλικίας ότι το νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της Α' τάξης του δημοτικού και εφόσον οι γονείς του το επιθυμούν.
8. Οι εγγραφές στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τη φοίτηση στις μονάδες αυτές.
9. Καταρχήν γίνονται δεκτά τα νήπια της πρώτης ηλικίας. Όταν ο αριθμός των υποψηφίων δεν επιτρέπει την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων γίνεται κλήρωση. Στις περιπτώσεις που ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις της Α' ηλικίας και παραμένουν ακόμη κενές θέσεις, αυτές συμπληρώνονται από νήπια Β' ηλικίας κι αν οι αιτήσεις είναι πολλές γίνεται κλήρωση..
10. Κατ' εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών:
α) Τα δίδυμα αδέλφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς.
β) Τα τέκνα πολυτέκνων, αφού ληφθεί υπόψη η παρ. 9 του παρόντος άρθρου.
γ) Τα τέκνα των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο νηπιαγωγείο και άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε συστεγαζόμενα με το νηπιαγωγείο
σχολεία.
11. Στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία τα δικαιολογητικά εγγραφής συγκεντρώνονται από τους /τις προϊσταμένους /νες των νηπιαγωγείων η δε κατανομή γίνεται από το διδακτικό προσωπικό, όταν ο αριθμός των νηπίων δεν απαιτεί κλήρωση.
Η κατανομή γίνεται με τρόπο ώστε στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να εγγράφεται ο ίδιος αριθμός νηπίων Α' και Β' ηλικίας και περίπου ο ίδιος αριθμός από τα δύο φύλα.
Η κλήρωση στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία γίνεται με τη διαδικασία που καθορίζεται από την παράγραφο 11 αυτού του άρθρου. στην επιτροπή μαζί με τους εκπροσώπους των γονέων συμμετέχουν όλοι οι διδάσκοντες στα νηπιαγωγεία.
12. Σε περίπτωση συνεχούς απουσίας νηπίου πέραν του διμήνου και αφού ο γονέας ή κηδεμόνας δεν ανταποκρίθηκαν στις ειδοποιήσεις της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου, η θέση πληρώνεται από άλλο νήπιο που περιλαμβάνεται στη σχετική κατάσταση.
14. εγγραφή νηπίου σε άλλο νηπιαγωγείο (μετεγγραφή) επειδή άλλαξε ο τόπος κατοικίας ή για άλλους ειδικούς λόγους γίνεται ή με την προσκόμιση εκ νέου των δικαιολογητικών της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου ή με βεβαίωση του /της προϊστάμενου /νης του νηπιαγωγείου ότι όλα τα δικαιολογητικά έχουν κατατεθεί και έγινε κανονική εγγραφή. Αν στο νηπιαγωγείο έχουν πληρωθεί οι θέσεις και συγχρόνως δεν έχουν ικανοποιηθεί όλες οι αιτήσεις εγγραφής, το νήπιο που προέρχεται από μετεγγραφή εγγράφεται στο τέλος της κατάστασης αναμονής που αφορά την ηλικία του.
ΧΡΟΝΟΣ-ΠΛΑΝΗΤΕΣ (2ο ΜΕΡΟΣ)
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013 08:24

ΠΛΑΝΗΤΕΣ
ΣΕΛΗΝΗ