Breadcrumbs


ΧΡΟΝΟΣ-ΠΛΑΝΗΤΕΣ (2ο ΜΕΡΟΣ)

ΠΛΑΝΗΤΕΣ

ΣΕΛΗΝΗ

 

  • η σελήνη περιστρέφεται γύρω από τον πλανήτη μας......
  • γη και σελήνη περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο !!!!

η σελήνη, πιστή "σύντροφος" της γης.....περιστρέφεται γύρω από τη γη και αλλάζει πρόσωπα !!!

 

 μάθαμε ότι

  • το φεγγάρι είναι 4 φορές μικρότερο από τον πλανήτη μας.......
  • δε διαθέτει το δικό του φως, αλλά φωτίζεται από τον ήλιο....
  • κάνει το γύρω της γης σε ένα μήνα περίπου και δεν φωτίζεται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.....
  • περιστρέφεται γύρω μας, γι αυτό λέμε ότι είναι δορυφόρος της γης !!!
  • γυρίζοντας γύρω από τη γη, η σελήνη αλλάζει πρόσωπα.....
  • Είδαμε το video στο you tube
  • γνωρίσαμε τις φάσεις του φεγγαριού.....νέα σελήνη-πρώτο τέταρτο σελήνης-πανσέληνος-τελευταίο τέταρτο σελήνης-νέα σελήνη.........

με ένα γλυκό και γευστικό τρόπο !!! την ιδέα την είδαμε εδώ

 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Ακούσαμε το τραγούδι του Νταλάρα: Ρίξε μια σκάλα στο φεγγάρι ν? ανεβώ.

Το χορέψαμε και κάναμε το φύλλο εργασίας:

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΣΚΑΛΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΝΑ ΑΝΕΒΩ

 

 

 

ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ;

ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΣ ΕΣΥ;

 

 

 

ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟΥ

ΗΛΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.

          Ήρθε ο καιρός να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα την εξωγήινη γειτονιά μας.

 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ                     

  • Ποια είναι τα ονόματα των πλανητών;
  • Τι χρώμα έχουν οι πλανήτες;
  • Από τι είναι φτιαγμένα τα άστρα;
  • Τι είναι Γαλαξίας;
  • Ποια άστρα σκάνε;
  • Πόσο ζεστός είναι ο ήλιος;
  • Πόσοι πλανήτες υπάρχουν και ποιοι είναι;
  • Τι ξεχωριστό έχει η γη;
  • Γιατί χάνεται ο ήλιος;
  • Ποιος πλανήτης είναι ο πιο ζεστός, ο πιο μεγάλος, ο πιο μικρός, ο πιο κρύος;
  • Σε τι χρησιμεύουν οι πύραυλοι;
  • Γιατί οι αστροναύτες φορούν στολές;

 

ΓΛΩΣΣΑ:

  1. Κοιτώντας τον πίνακα αναφοράς τους ζητήσαμε να βρουν και να κολλήσουν τα ονόματα των πλανητών τόσο με κεφαλαία όσο και με πεζά.
  2. Ανακαλύψαμε τον κάθε πλανήτη ξεχωριστά μελετώντας διάφορα βιβλία

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

  1. Είδαμε τη θέση των πλανητών στο ηλιακό σύστημα και συζητήσαμε τις αποστάσεις τους από τον ήλιο.Ποιος πλανήτης είναι πιο κοντά στον ήλιο και θα μπει ΠΡΩΤΟΣ; Ποιος θα μπει δεύτερος κ.ο.κ. Πάντα έπρεπε να γυρίσουν στον πίνακα αναφοράς.
  2. Επίσης κατατάξαμε τους πλανήτες κατά μέγεθος.
  3. Ασχοληθήκαμε με χωρικές έννοιες όπως πίσω από, μπροστά από, δίπλα από, κοντά και μακριά χρησιμοποιώντας ένα χάρτινο ήλιο και ένα χάρτινο φεγγάρι πχ βάλε ένα πουλάκι πίσω από τον ήλιο ή βάλε ένα αστεράκι πάνω ή δίπλα στο φεγγάρι κτλ 

                        

                         
            

ΤΙ  ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΑΜΕ;

  1. Ονόματα πλανητών: Πλούτωνας, Ποσειδώνας, Ουρανός, Ερμής, Δίας
  2. Το διάστημα έχει πολλά χρώματα: πράσινο, κόκκινο, μπλε, λίγο κίτρινο, μαύρο, λίγο πορτοκαλί, μοβ.
  3. Τα χρώματα των πλανητών είναι: Μπλε: Ουρανός, Γη (λίγο), Ποσειδώνας, Ερμής - Κόκκινο: Άρης, Δίας - Πορτοκαλί: Κρόνος, Αφροδίτη - Καφέ: Δίας, Γη, Αφροδίτη - Γκρι: Πλούτωνας, φεγγάρι
  4. Οι ακτίνες του ήλιου δε φτάνουν το φεγγάρι όταν είναι μπροστά του η γη

 

       ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ

 

  • Μιλήσαμε για τους αστροναύτες.
  • Το διαστημόπλοιο πετάει γιατί έχει μέσα του δυνατά κι επικίνδυνα καύσιμα που του δίνουν δύναμη
  • Νομίζουμε ότι υπάρχουν εξωγήινοι αλλά δε βρήκαμε αποδείξεις.

 

ΤΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ

Στα διάφορα βιβλία που μελετήσαμε είδαμε πως υπάρχουν δύο τρόποι που μπορούμε να παρατηρήσουμε τα αστέρια τη νύχτα: να τα δούμε με τα μάτια μας ή να χρησιμοποιήσουμε ένα τηλεσκόπιο όπως οι αστρονόμοι.

Από την επίσκεψη μας στο Πλανητάριο της Θεσσαλονίκης η Δανάη αγόρασε και μας έφερε στο σχολείο ένα τηλεσκόπιο και παρατηρήσαμε πως με τη βοήθεια των μεγεθυντικών φακών μπορούμε να δούμε κάτι που είναι μακριά κοντά μας. 

 

 

 

 

 

 

 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΣΙΑΣ

  1. oΒάλαμε τους πλανήτες με τη σωστή σειρά ηλιακό σύστημα, πρώτο, δεύτερο κ.τ.λ.
  2. oΣειριοθέτηση με αστροναύτες

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Χρησιμοποιώντας γεωμετρικά σχήματα φτιάξαμε πύραυλους

 

 

ΠΗΓΕΣ

NASA : http://www.nasa.gov/multimedia/videogallery/index.html

  • ΠΡΟΣOΜOIΩΣΕΙΣ -ANIMATION

 

Πατώντας με το ποντίκι μας σε κάθε πλανήτη διαβάζουμε τις πληροφορίες στο αριστερό πλαίσιο και βλέπουμε μια αληθινή εικόνα για το πως μοιάζει στην πραγματικότητα.Σύνδεσμος:

http://spaceplace.nasa.gov/solar-system-explorer/#/review/solar-system-explorer/game.swf

  • FLIP -BOOK

Ποιός πλανήτης θα κερδίσει το βραβείο; Συνεντεύξεις πλανητών με πολλές πληροφορίες και εικόνες?. Ξεφυλλίστε το ηλεκτρονικά:

http://spaceplace.nasa.gov/story-planet-awards/#/review/story-planet-awards/book.swf?bookXML=planet-awards.xml

Άλλες αξιόλογες πηγές:

Μια ιστοσελίδα αποκλειστικά αφιερωμένη σε διαστημικές ανακαλύψεις με πολύ ωραία animation για μικρά παιδιά και πολλές πληροφορίες. Ενδεικτικά:

 

Πληροφορίες για κάθε πλανήτη με ένα κλικ. Σύνδεσμος:

http://www.kidsastronomy.com/solar_system.htm

  • ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ SPARKLEBOX

Πίνακες αναφοράς, αφισούλες, καρτέλες γραφής αλλά και Playdough Mats ( για παιχνίδια με πλαστελίνες/ζυμαράκια ). Όπου υπάρχει Ελληνική σημαία είναι μεταφρασμένα στα Ελληνικά ( με κάποια λάθη μερικές φορές, αλλά ευτυχώς διορθώνονται εύκολα ). Σύνδεσμος:

http://www.sparklebox.co.uk/topic/world-around-us/space/#.URk4ZKPC_EZ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

(εμείς φυσικά δεν είχαμε στη διάθεσή μας όλα αυτά τα βιβλία!!!!!!!!!!!)

 

  1. a.Το διάστημα. Τα μυστικά του κόσμου, εκδ. Μίνωας
  2. b.Νυχτερινός ουρανός. Οι μικροί φυσιοδίφες, εκδ. Ερευνητές
  3. c.Το ηλιακό μας σύστημα, Ισαάκ Ασίμοφ, εκδ. Κέδρος
  4. d.Έγχρωμη θεματική εγκυκλοπαίδεια «Ο κόσμος μας», το διάστημα, εκδ. ΑΣΕ
  5. e.Εικόνες. Η εγκυκλοπαίδεια για το δημοτικό, εκδ. MODERNTIMES
  6. f.Ο ήλιος και το ηλιακό σύστημα, εκδ. Χελώνα
  7. g.Ο ήλιος, τ? αστέρια, το μακρινό μου περιβάλλον, εκδ. Καστανιώτη
  8. h.Ο ουρανός με τ? άστρα, εκδ. Καλειδοσκόπιο
  9. i.Αστρογάτος, Ζαραμπούκα, εκδ. Πατάκης
  10. j.Οι πλανήτες, DVD του BBC.
  11. k.Ο ουρανός - Η γη, εκδόσεις Άμμος Larousse
  12. l.Γυρίζει - γυρίζει η γη, εκδ. Πατάκης
  13. m.Τι υπάρχει στον ουρανό;  εκδ. Σαββάλας
  14. n.Γη: ο πλανήτης μας, εκδ. Διεθνές Κέντρο βιβλίου
  15. o.Η γη μας, εκδ. Συμπαγής Γνώση
  16. p.Το σύμπαν, εκδ. Μοντέρνοι Καιροί