Breadcrumbs


ΠΤΩΣΕΙΣ

1.    ΠΤΩΣΕΙΣ

Αφορμή

·        Παρουσιάσα τον Τσίπ μία κούκλα από το παραμύθι «Οι περιπέτειες του Τσιπ Πατατράκ» (Isabelle Montullet «Οι περιπέτειες του Τσιπ Πατατράκ» Εκδ. LABOR).

·        Η οικογένεια του Κωστάκη σε μια βόλτα στο δάσος βρήκε ένα τραυματισμένο σκίουρο και αποφάσισε να τον πάρει μαζί της στο σπίτι ώσπου να γίνει καλά. Ο σκίουρος όμως στο σπίτι κάνει συνεχώς ?αταξίες ? που θα πληρωθούν με ένα ατύχημα.

·        Έδειξα  τις εικόνες από το παραμύθι και ζητησα από τα παιδιά να προβλέψουν την υπόθεση του βιβλίου.

Με τον Τσιπ τα παιδιά θα αποστασιοποιηθούν σε σχέση με τον ήρωα της ιστορίας και θα μπορέσουν να εξηγήσουν καλύτερα τους κινδύνους.

ΓΛΩΣΣΑ

Ανακάλυψη των διαφόρων δυνατών τύπων πτώσεων 

·        Στο σπίτι: Χώροι του σπιτιού που είναι επικίνδυνοι για πτώση

-       Στο μπάνιο γιατί μπορεί να υπάρχουν νερά , να γλιστρήσουμε και να χτυπήσουμε πάνω σε σκληρές επιφάνειες.

-          Οι καναπέδες στο καθιστικό γιατί συχνά μας αρέσει να χοροπηδάμε και να κάνουμε τραμπολίνο. Επίσης επικίνδυνα είναι και όλα τα έπιπλα που σχηματίζουν γωνίες γιατί σε μια πτώση μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά.

-          Τα διώροφα κρεβάτια τόσο στο ανεβοκατέβασμα , όσο και στο να πέσει κάποιος ενώ κοιμάται.

-          Επικίνδυνα σημεία των σπιτιών είναι επίσης όλες οι σκάλες, από τις οποίες μπορεί από αφηρημάδα εύκολα να συμβεί ατύχημα.

-          Το μπαλκόνι και η ταράτσα γιατί βρίσκονται ψηλά και είναι εκτεθειμένα σε πτώσεις, κυρίως αν είναι το πάτωμα βρεγμένο.

-          Στην κουζίνα γιατί μπορεί να έχουν πέσει λάδια από το μαγείρεμα

-          Τέλος επικίνδυνα είναι και τα δωμάτια στα οποία υπάρχουν πεταμένα παιδικά παιχνίδια τα οποία μπορεί κάποιος να πατήσει.

 

Αφού τους συζητήσαμε τα παιδιά τους ζωγράφισαν

 

·        Ανεύρεση των λύσεων για να αποφεύγονται οι πτώσεις

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ

-Προσέξτε στο μπάνιο μην γλιστρήσετε.

Προσέξτε  στα χοροπηδήματα στους καναπέδες και στις γωνίες των επίπλων.

- Προσέξτε τα πεσμένα στο πάτωμα παιχνίδια.

Μην σκαρφαλώνετε στο μπαλκόνι.

         -  Όταν κινούμαστε στις σκάλες προσέχουμε περισσότερο.

-   Προσέξτε το βρεγμένο πάτωμα , γιατί γλιστρά.

Προσοχή στα διώροφα κρεβάτια.

- να μην βάζουν ασταθή πράματα το ένα πάνω στο άλλο

- το χαλί να είναι καλά στρωμένο

Εφοδιάστε τα μπαλκόνια με προστατευτικό πλέγμα

Δημιουργήσαμε έτσι μια αφίσα.

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΑΣΚΉΣΕΙΣ

o   Ασκήσεις ισορροπίας σε αναποδογυρισμένους πάγκους.

o   Διαδρομές με εμπόδια (τοποθετούμε εμπόδια και ζητάμε από τα παιδιά να τα διασχίσουν χωρίς να τα χτυπήσουν)

o   Προσαρμόσουν το επίπεδο της κίνησης τους, όταν τούς ζητείται να περάσουν κάτω από εμπόδια με διαφορετικό ύψος.

o   Περπάτημα πάνω σε μια γραμμή ή ανάμεσα σε δύο γραμμές

o   Περπάτημα με το ένα πόδι (κουτσό)

o   Περπάτημα με δεμένα μάτια

o   Ασκήσεις συνειδητοποίησης των μελών του σώματος

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πειράματα με έννοιες βαρύτητα, δύναμη, βάρος, ύλη

§  Όλα τα αντικείμενα πέφτουν γιατί ,πως;

§  Όλα πέφτουν με την ίδια ταχύτητα( το ίδιο γρήγορα);

§  Όλα σπάνε;

     Ποιο θα πέσει πρώτο;

  Έτσι ρίξαμε προς τα πάνω αντικείμενα προσπαθώντας να μείνουν στον αέρα.   Παρατηρήσαμε ότι:

?ένας κύβος έπεσε κάτω γιατί ήταν βαρύς αλλά κι ένα πούπουλο έπεσε κάτω κι ας ήταν ελαφρύ              

?ένας μεγάλος κι ένας μικρός κύβος πέφτουν κάτω ταυτόχρονα

?το χαρτί άργησε να πέσει σε σχέση με τον κύβο

?το σφουγγάρι έπεσε πιο γρήγορα από το χαρτί

?ένα χαρτί διπλωμένο πέφτει γρηγορότερα από ένα ανοιχτό χαρτί.

Σ? αυτό το σημείο καταλάβαμε γιατί πετάνε τα πουλιά και τα αεροπλάνα δηλαδή όταν είναι κλειστά τα φτερά τους (δεν έχουν άνοιγμα για την αντίσταση του αέρα) και δεν τα κουνάνε για να πετάξουν (δεν δίνουν ώθηση).

   Αυτοσχέδιο αλεξίπτωτο με σακούλα

Υλικά:

Μια σακούλα απορριμμάτων . την κόβουμε σε 2 τετράγωνα κομμάτια άνισα. Ένα μεγάλο και ένα μικρό.

Κλωστή

Ψαλίδι

Σελοτέιπ

Πλαστελίνη

    Τι θα κάνεις:

     Ανοίγουμε το κάθε κομμάτι και στα τέσσερα άκρα της κολλάμε με σελοτέιπ 4 κλωστές ίσου μήκους ( περίπου 30 cm). Ενώνουμε τα τέσσερα ελεύθερα άκρα από τις κλωστές με πλαστελίνη ώστε το αλεξίπτωτό μας να αποκτήσει βάρος. Ενώνουμε τα τέσσερα ελεύθερα άκρα από τις κλωστές με πλαστελίνη ώστε το αλεξίπτωτό μας να αποκτήσει βάρος. Κάνουμε μία μικρή τρύπα στο κέντρο της σακούλας ώστε η πτήση να γίνεται πιο ομαλά.

    Τι θα δεις:

     Οι μεγάλες επιφάνειες δέχονται από τον αέρα μεγαλύτερη πίεση, με αποτέλεσμα να καθυστερούν να φτάσουν στην γη.

     Καλές πτήσεις!

     Αξιολόγηση-συμπέρασμα:

     Ο αέρας έχει δύναμη και ελέγχει την βαρύτητα.

Αναφερθήκαμε και στο Νεύτωνα, που μελέτησε τη βαρύτητα αφότου του ήρθε ένα μήλο στο κεφάλι.

VIDEO

Είδαμε και 2 πολύ ωραία σχετικά βίντεο. Το ένα με τον Νεύτωνα και την βαρύτητα και το άλλο με τους αστροναύτες στο διάστημα όπου δεν υπάρχει βαρύτητα.

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ

Σχεδιάζουμε σε χαρτί του μέτρου το ανθρώπινο σώμα (χρησιμοποιώντας ένα παιδί)

ΓΛΩΣΣΑ:

vπαρατηρήσαμε το ανθρώπινο σώμα και ονομάσαμε τα μέρη του σώματος: κεφάλι, θώρακας, λεκάνη άκρα, χέρια, πόδια

vβάλαμε το σωστό άρθρο μπροστά από τα μέλη του σώματος

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

κολάζ :σχήματα και ανθρώπινο σώμα. Είναι απίστευτη η φαντασία των παιδιών!!!!. Με τα ίδια σχήματα (κύκλος, τετράγωνο, παραλληλόγραμμο) δείτε πόσα διαφορετικά ανθρωπάκια έφτιαξαν:

 

 

 

 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

o   Εξέταση ακτινογραφίας, μελών, αναγνώριση οστών

o   Παιχνίδι ρόλων :νοσοκόμα, γιατρός, κινησιοθεραπευτής?.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Τα περισσότερα νήπια τρελαίνονται να σκαρφαλώνουν. Ιδιαίτερα τα αγοράκια βρίσκουν πολύ συναρπαστικό να πηδάνε από τον ένα καναπέ στον άλλο ή να σκαρφαλώνουν στα πιο απίθανα σημεία του σπιτιού.

Αν και το δικό σας παιδί, ανήκει σε αυτή την κατηγορία, ηρεμήστε. Το σκαρφάλωμα είναι μια αναπτυξιακή φάση, που την περνούν σχεδόν όλα τα παιδιά. Αν κάθε φορά που βλέπετε το πιτσιρίκι σας να σκαρφαλώνει, η πρώτη σας σκέψη είναι ότι θα πέσει και θα χτυπήσει, σκεφτείτε ότι για το παιδί είναι απλά μια καινούρια πρόκληση, κάτι νέο και διαφορετικό που πρέπει να καταφέρει.

Αντί λοιπόν να αγχώνεστε, φροντίστε να προφυλάξετε, όσο γίνεται, το παιδί από πιθανές πτώσεις, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Παρέχετέ του ασφαλή σημεία γα να σκαρφαλώνει. Αν φοβάστε το σκαρφάλωμα στα κάγκελα του κρεβατιού, μπορείτε να το αφήσετε να σκαρφαλώνει σε μια στοίβα από μαξιλάρια. Μάθετέ του να κατεβαίνει σωστά. Διδάξτε στο παιδί σας τον σωστό τρόπο για να κατεβαίνει από κάπου ψηλά χρησιμοποιώντας τα χεράκια και τα ποδαράκια του, αποφεύγοντας έτσι να χτυπήσει με το κεφάλι. Επιβλέπετε, αλλά μην απαγορεύετε. Αν του απαγορεύσετε τελείως αυτή την δραστηριότητα, θα έχετε ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Αφήστε το παιδί να σκαρφαλώνει, αλλά φροντίστε να είστε κοντά και να το προσέχετε. Στρέψτε αλλού την προσοχή του. Αν παρ? όλα αυτά σας φαίνεται ότι αυτό που κάνει το παιδί σας είναι όντως επικίνδυνο, προσπαθήστε να του στρέψετε αλλού το ενδιαφέρον και να το απασχολήσετε με κάποια άλλη δραστηριότητα.

Το πιο σημαντικό είναι να αποδεχτείτε το γεγονός ότι σίγουρα θα υπάρχουν και λίγες πτώσεις.

Όλα τα παιδιά κάποια στιγμή πέφτουν και χτυπούν. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να φροντίσετε, ώστε αυτές οι πτώσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνες.

Πηγή: http://www.mother.gr/displayarticle.asp?articleId=39

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Στόχοι

?Να διερευνήσουν και να κατονομάσουν κινδύνους που κρύβει ο χώρος του σπιτιού τους.

?Να μοιραστούν μεταξύ τους κανόνες ασφαλείας που έχουν στα σπίτια τους

?Να εμπεδώσουν τα κύρια σημεία της συζήτησης μέσα από την παραγωγή έργου (π.χ. δημιουργία αφίσας)

Διαβάστε περισσότερα: ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

 «Εγώ ξέρω τι να προσέχω εσύ;»

Διαβάστε περισσότερα: ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ? ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

                                     11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Διαβάστε περισσότερα: 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ? ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ