Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε το σχέδιο Αγωγής Υγείας με θέμα
«Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Δουλέψαμε μ΄όλα τα συναισθήματα πάνω στους ακόλουθους τομείς:
ΓΛΩΣΣΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ
Γλωσσικό Παιχνίδι:
τι νιώθει το παιδί; - ΘΥΜΟ
Άρα τι είναι; - ΘΥΜΟΜΕΝΟ
(το ίδιο γίνεται για όλα τα συναισθήματα)
τα λουλούδια των συναισθημάτων.:
Τα παιδιά περπατούσαν ελεύθερα στο χώρο στο ρυθμό της μουσικής με εναλλαγές στη διάθεση (χαρούμενοι, λυπημένοι, σκεφτικοί, νευριασμένοι?).
Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων
Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)
Khachaturian, O χορός των σπαθιών
Offenbach,O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)
Mozart, RondoallaTurca
Μ.Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι
Loreena Mc Kennit, La Serenissima
Enya, Tempus Vernum, Crying wolf
Μόλις σταματούσε η μουσική έκαναν κύκλο γύρω από ένα στεφάνι (υπήρχαν 8 στεφάνια ) . Σε κάθε στεφάνι πήγαιναν 2-3παιδιά. Έτσι χωρίστηκαν σε 8 ομάδες.
Σε κάθε στεφάνι υπήρχαν σκόρπια γράμματα μιας λέξης που δηλώνει συναίσθημα.
Η κάθε ομάδα είχε διαφορετική λέξη. Με βάση τους πίνακες αναφοράς συνέθεταν την λέξη .
Στην συνέχεια την έγραψαν και την ζωγράφισαν σε χαρτί κομμένο σε πέταλο-καρδιά.
Τα πέταλα συνθέτουν στο τέλος 2 μεγάλα λουλούδια:
1 των καλών συναισθημάτων (φιλία, χαρά , περιέργεια, αγάπη)
και 1 άλλο των κακών(φόβος, κακία, θυμός, λύπη).
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Το κάθε παιδί διάλεγε μια κάρτα. Έπρεπε να μιμηθεί την έκφραση του προσώπου που απεικονίζονταν στην κάρτα και η ομάδα να αναγνωρίσει το συναίσθημα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Θετικά- αρνητικά συναισθήματα: ομαδοποίηση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ
Μαθησιακή επιδίωξη: να μυηθούν στην κλασική μουσική.
Εξέλιξη δραστηριότητας: ξαπλώνουμε στη μοκέτα, κλείνουμε τα μάτια, χαλαρώνουμε και ακούμε διάφορα μουσικά κομμάτια . Χαμηλώνουμε τη μουσική και ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τα συναισθήματα που ένιωθαν ακούγοντας κάποιο μουσικό κομμάτι.
Δίνουμε στα παιδιά χαρτί Α4 που το έχουμε χωρίσει σε τέσσερα μέρη, χρώματα, πινέλα και τα παροτρύνουμε να ζωγραφίσουν ότι θέλουν ενώ ταυτόχρονα ακούνε μουσική(επιλέγουμε τέσσερα μουσικά κομμάτια, διαφορετικά σε ρυθμό και μελωδία, ένα για κάθε μέρος του χαρτιού). Συζητάμε γι? αυτά που έφτιαξαν, βλέπουμε αν η μουσική που ακουγόταν κάθε φορά έπαιξε κάποιο ρόλο στην επιλογή του θέματος ή στα χρώματα που χρησιμοποίησαν.
Μουσική που μπορούμε να ακούσουμε:
Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων
Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)
Khachaturian, O χορός των σπαθιών
Offenbach, O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)
Mozart, RondoallaTurca
Μ. Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι
Loreena Mc Kennit, La Serenissima
Enya, Tempus Vernum, Crying wolf
(Διαθεματική διασύνδεση: εικαστικά, προφορική επικοινωνία, μαθηματικά)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ