Breadcrumbs


ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε το σχέδιο Αγωγής Υγείας με θέμα

«Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»

Δουλέψαμε μ΄όλα τα συναισθήματα πάνω στους ακόλουθους τομείς:

 

ΓΛΩΣΣΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Δημιουργήσαμε μια αφίσα συναισθημάτων , την οποία αναρτήσαμε στη τάξη (γράψαμε την λέξη ? ζωγραφίσαμε το πρόσωπο)
  • είδαμε εικόνες από παιδιά και σχολιάσαμε πως νιώθουν.

Γλωσσικό Παιχνίδι:

τι νιώθει το παιδί; - ΘΥΜΟ

Άρα τι είναι; - ΘΥΜΟΜΕΝΟ

(το ίδιο γίνεται για όλα τα συναισθήματα)

  • κολλήσαμε στο πίνακα σταδιακά 5 διαφορετικές καρτέλες από χρώματα (μπλε, πράσινη, μαύρη, κόκκινη, κίτρινη). Τοποθετώντας κάθε καρτέλα ζητούσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι συναισθήματα τους προκαλεί.
    Κάτω από την καρτέλα γράψαμε μονολεκτικά τα συναισθήματα που μας είπαν
  • δείξαμε διάφορα πρόσωπα και προσπάθησαν να μαντέψουν ποιος νιώθει τι; (ποιος ντρέπεται;, ποιος φοβάται; )
  • πήραμε συνέντευξη από το κάθε παιδί : πότε νιώθει χαρούμενο , θυμωμένο, λυπημένο κ.τ.λ.
  • παιχνίδι στο κύκλο: Μέσα σε ένα κουτί υπήρχαν 13 μικρές καρτέλες από συναισθήματα (φόβος, θυμός, χαρά, απογοήτευση, λύπη, αγωνία, ευτυχία, νευρικότητα, μοναξιά). Το κουτί περνούσε από κάθε παιδί και αυτό τραβούσε από μέσα μια καρτέλα. Το κάθε παιδί διάβαζε δυνατά το συναίσθημα που έγραφε η καρτέλα του. Επίσης ανέφερε αν ένιωσε το συναίσθημα αυτό και πότε.
  • λύσαμε το σταυρόλεξο των συναισθημάτων:
  • Τέλος κατασκευάσαμε

τα λουλούδια των συναισθημάτων.:

Τα παιδιά περπατούσαν ελεύθερα στο χώρο στο ρυθμό της μουσικής με εναλλαγές στη διάθεση (χαρούμενοι, λυπημένοι, σκεφτικοί, νευριασμένοι?).

Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων

Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)

Khachaturian, O χορός των σπαθιών

Offenbach,O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)

Mozart, RondoallaTurca

Μ.Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι

Loreena Mc Kennit, La Serenissima

Enya, Tempus Vernum, Crying wolf

 

Μόλις σταματούσε η μουσική έκαναν κύκλο γύρω από ένα στεφάνι (υπήρχαν 8 στεφάνια ) . Σε κάθε στεφάνι πήγαιναν 2-3παιδιά. Έτσι χωρίστηκαν σε 8 ομάδες.

Σε κάθε στεφάνι υπήρχαν σκόρπια γράμματα μιας λέξης που δηλώνει συναίσθημα.

Η κάθε ομάδα είχε διαφορετική λέξη. Με βάση τους πίνακες αναφοράς συνέθεταν την λέξη .

 

 

Στην συνέχεια την έγραψαν και την ζωγράφισαν σε χαρτί κομμένο σε πέταλο-καρδιά.

Τα πέταλα συνθέτουν στο τέλος 2 μεγάλα λουλούδια:

1 των καλών συναισθημάτων (φιλία, χαρά , περιέργεια, αγάπη)

 

και 1 άλλο των κακών(φόβος, κακία, θυμός, λύπη).

 

 

 

  • ΨΥΧΟΚΙΝΙΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
  1. 1.Χορέψαμε με τη μουσική. Μόλις σταματούσε η μουσική, η κυρία έλεγε ένα συναίσθημα και κάναμε το "άγαλμα" που ένιωθε αυτό το συναίσθημα χρησιμοποιώντας όλο το σώμα.
  2. 2.ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ: παίξαμε ένα παιχνίδι που μοιάζει με τη παραδοσιακή τυφλόμυγα και το ονομάσαμε «Μάντεψε πως νιώθω». Το νήπιο στη μέση με τα μάτια κλειστά από ένα μαλακό μαντήλι ακουμπάει τα κεφάλια των συμμαθητών του. Όταν σταματήσει σε κάποιο παιδί πρέπει εκείνο να εκφράσει ένα συναίσθημα με ήχο π.χ. κλάμα εάν λυπάται κ.λπ. Το παιδί με το μαντήλι πρέπει να μαντέψει τι νιώθει το παιδί που έχει ακουμπήσει.Εάν το βρει γίνεται αυτό αρχηγός
  3. 3.Χορέψαμετο «χαρωπάταδύομουχέριαταχτυπώ» στηναγγλικήέκδοση :? if you are happy and you know it clap your hands? (έχειπολύωραίοπαιδικό video)

 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

  1. 1.ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ: Κάρτες με συναισθήματα:

Το κάθε παιδί διάλεγε μια κάρτα. Έπρεπε να μιμηθεί την έκφραση του προσώπου που απεικονίζονταν στην κάρτα και η ομάδα να αναγνωρίσει το συναίσθημα

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Θετικά- αρνητικά συναισθήματα: ομαδοποίηση

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

 

  • «ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΕ»

Μαθησιακή επιδίωξη: να μυηθούν στην κλασική μουσική.

Εξέλιξη δραστηριότητας: ξαπλώνουμε στη μοκέτα, κλείνουμε τα μάτια, χαλαρώνουμε και ακούμε διάφορα μουσικά κομμάτια . Χαμηλώνουμε τη μουσική και ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τα συναισθήματα που ένιωθαν ακούγοντας κάποιο μουσικό κομμάτι.

Δίνουμε στα παιδιά χαρτί Α4 που το έχουμε χωρίσει σε τέσσερα μέρη, χρώματα, πινέλα και τα παροτρύνουμε να ζωγραφίσουν ότι θέλουν ενώ ταυτόχρονα ακούνε μουσική(επιλέγουμε τέσσερα μουσικά κομμάτια, διαφορετικά σε ρυθμό και μελωδία, ένα για κάθε μέρος του χαρτιού). Συζητάμε γι? αυτά που έφτιαξαν, βλέπουμε αν η μουσική που ακουγόταν κάθε φορά έπαιξε κάποιο ρόλο στην επιλογή του θέματος ή στα χρώματα που χρησιμοποίησαν.

 

Μουσική που μπορούμε να ακούσουμε:

Tchaikovsky, Η λίμνη των κύκνων

Prokofiev, O Πέτρος και ο λύκος (πουλάκι και παππούς)

Khachaturian, O χορός των σπαθιών

Offenbach, O Ορφέας στον Άδη(γκάλοπ)

Mozart, RondoallaTurca

Μ. Χατζιδάκις, Όταν έρχονται τα σύννεφα, , Βροχή , Μάγκας βγήκε για σεργιάνι

Loreena Mc Kennit, La Serenissima

Enya, Tempus Vernum, Crying wolf

(Διαθεματική διασύνδεση: εικαστικά, προφορική επικοινωνία, μαθηματικά)

 

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Συζητάμε το ερωτηματολόγιο και το δίνουμε στο σπίτι

 

ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ

Με αφορμή την γιορτή της μητέρας μιλήσαμε για την αγάπη

 

Διαβάστε περισσότερα: ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ