Breadcrumbs


ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Αυτό το μήνα ασχοληθήκαμε με το φθινόπωρο.

Αφού μιλήσαμε για τις αλλαγές στην φύση...

.

και δοκιμάσαμε νόστιμα φθινοπωρινά φρούτα .....

...........οι βροχούλες στην αρχή του μήνα μας έδωσαν την αφορμή να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα μας για το νερό.

Αρχικά τα παιδιά βγήκαν στην αυλή και παρατηρήσανε τα σύννεφα (σχήμα, μέγεθος, χρώμα)

Φωτογραφίσαμε κάποια σύννεφα και τις είδαμε βάζοντας τίτλο στη κάθε φωτογραφία.

Επίσης ψάξαμε στον Η/Υ να βρούμε και άλλα πληκτρολογώντας την λέξη ΣΥΝΝΝΕΦΑ στο internet.

Στην γλώσσα:

  • μιλώντας για τα σύννεφα είπαμε πως αυτά είναι στην ουσία σταγόνες βροχής που μαζεύονται στον ουρανό και έτσι σχηματίζονται τα σύννεφα. Τί γίνεται, όμως, όταν οι σταγόνες είναι πολλές; Τότε το συννεφάκι γίνεται τόσο βαρύ που δεν μπορεί άλλο να τις κρατήσει και άρα πέφτουν στη γη σαν βροχή.

  • Συζητήσαμε για το πως η βροχή επηρεάζει την ζωή μας και τις δουλειές μας και αν μας χρειάζεται η βροχή;

  • Διαβάσαμε τον ΜΠΑΜΠΑΚΕΝΙΟ ένα e-book από τα ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (2008).

 

Ως προς τις φυσικές επιστήμες

    • Κάναμε το πείραμα με το βαμβάκι (όπου το βαμβάκι ήταν το σύννεφο) που του ρίχναμε σταδιακά επάνω του σταγόνες νερού. Όταν το βαμβάκι ?γέμισε? άρχισε να στάζει. Και να η βροχή!

  • δοκιμάσαμε χαρτί, αλουμινόχαρτο., εφημερίδα, ξύλο, βαμβάκι, ύφασμα για να δούμε τι απορροφάει το νερό και καταγράψαμε τα αποτελέσματα

Στα μαθηματικά:

  • Προσεγγίσαμε τους αριθμούς. Βάλαμε τόσες σταγόνες όσες έλεγε ο αριθμός στο συννεφάκι

  • το ίδιο έγινε και με το όνομα τους: "βάλε τόσες σταγόνες όσα τα γράμματα του ονόματος σου".

Στην μουσική:

Ακούσαμε την Συννεφούλα- Διονύσης Σαββόπουλος και κινηθήκαμε στον ρυθμό.

Στα εικαστικά

Και κατασκευάσαμε και τον δικό μας "Μπαμπακένιο"

Και κατασκευάσαμε ομπρέλα με την τεχνική του κολλάζ: με μπαλάκια από γκοφρέ φτιάξαμε τις ομπρέλες και με δαχτυλομπογιά την βροχή

το ταξίδι μας θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα ......