Η 9η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί από το 1969 ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ταχυδρομείων , αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα τους στην καθημερινή μας ζωή .
ΓΛΩΣΣΑ
Παραμύθι : Το αρκουδάκι ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ στο ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ εκδ. ΣΤΡΑΤΙΚΗ
Καθώς γράφουμε τα γράμματα ακολουθούμε κάποιες συμβάσεις .Στην αρχή μπορούμε να γράψουμε : Αγαπημένη μου ? Στο τέλος γράφουμε με αγάπη , με τιμή κλπ
Γραφή του αποστολέα και του παραλήπτη στο φάκελο . Ο ταχυδρόμος πρέπει να γνωρίζει ποιος στέλνει το γράμμα για να μη μπερδευτεί.
Δραματική τέχνη : Ντύνουμε ένα παιδί ταχυδρόμο και μεταφέρει το γράμμα μας στην άλλη τάξη.
Άλλες λέξεις : αλληλογραφία , επιστολή , φιλοτελισμός, σφραγίδα ?
Το κολλώ σε φακελάκι
και το ρίχνω σε κουτάκι ,
ταξίδι να πάει μακρινό
σ? ένα φίλο που αγαπώ !
Τι είναι ; Το γραμματόσημο
Ένα γράμμα ,
μα ποιο γράμμα ;
Ένα γράμμα με ένα γραμματόσημο ,
που έγραψε ο γραμματικός .
Πώς λεγόταν ο γραμματικός ;
Γιώργος , Αντώνης ή Μιχάλης ;
Τι εικονίζεται στο γραμματόσημο ;
Μια χελώνα , μια γάτα ή ένα ελάφι ;
Που έριξε ο γραμματικός το γράμμα ;
Σε ένα τσουβάλι , σε ένα χαντάκι ή σε ένα γραμματοκιβώτιο ;
Ελληνική μυθολογία : Ο Ερμής , ο αγγελιοφόρος των θεών . είδαμε σχετικά videoστο youtube
Παιδί και περιβάλλον
Ιστορία : Τα πρώτα γραμματόσημα κυκλοφόρησαν το 1840 στην Αγγλία με την προτομή της βασίλισσας Βικτωρίας , ενώ το πρώτο ελληνικό γραμματόσημο κυκλοφόρησε το 1861 με την κεφαλή του Ερμή από τα ελληνικά ταχυδρομεία .
Το 1824 ο Ιωάννης Καποδίστριας υπογράφει το ψήφισμα για την ίδρυση του Γενικού Ταχυδρομείου .
Ο ταχυδρόμος στα παλιά χρόνια μετέφερε τα γράμματα με τα πόδια , με το γαϊδουράκι , ενώ τώρα τα μεταφέρει με μηχανάκι .Σήμερα οι άνθρωποι δεν αλληλογραφούν με την ίδια συχνότητα όπως σε παλαιότερες εποχές , καθώς η γραπτή επικοινωνία των ανθρώπων γίνεται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Έργα τέχνης είδαμε πίνακες του VanGongκαι σχολιάσαμε ταχυδρόμους στους πίνακες ζωγραφικής.
Δραστηριότητες για τα μαθηματικά
Ομαδοποιήσεις ανάλογα με το θέμα των γραμματοσήμων .
Παρατηρώντας τα γραμματόσημα βλέπουμε ότι άλλα είναι μικρά κι άλλα μεγάλα . τα βάζουν σε μια σειρούλα από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο ( σειροθέτηση ) ή να τα χωρίσουν σε δυο κατηγορίες τα μικρά και τα μεγάλα .
Η αξία των γραμματοσήμων .
Με διαφορετικούς φακέλους ασχοληθήκαμε με την έννοια του φαρδύ ? στενό .
Ασχοληθήκαμε με την έννοια λίγα - πολλά (γράμματα- γραμματόσημα)
ζυγίζουμε δέματα και να ασχολούμαστε με τις έννοιες βαρύ ? ελαφρύ και να κάνουμε συγκρίσεις (βαρύτερο ? ελαφρύτερο ) .
ΠΑΙΔΙ - ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ: Επίσκεψη στο ταχυδρομείο
Πηγές :
http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_428.html