Breadcrumbs


Δραστηριότητες για την Παγκόσμια ημέρα των ταχυδρομείων .

Η 9η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί από το 1969 ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ταχυδρομείων , αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα τους στην καθημερινή μας ζωή .

ΓΛΩΣΣΑ

Παραμύθι : Το αρκουδάκι ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ στο ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ εκδ. ΣΤΡΑΤΙΚΗ

 

  1. Δραστηριότητα γραφής προτείνουμε να γράψουμε γράμμα στο διπλανό νηπιαγωγείο με το οποίο συνεργαζόμαστε

Καθώς γράφουμε τα γράμματα ακολουθούμε κάποιες συμβάσεις .Στην αρχή μπορούμε να γράψουμε : Αγαπημένη μου ? Στο τέλος γράφουμε με αγάπη , με τιμή κλπ

Γραφή του αποστολέα και του παραλήπτη στο φάκελο . Ο ταχυδρόμος πρέπει να γνωρίζει ποιος στέλνει το γράμμα για να μη  μπερδευτεί.

 

 

  1. Τα παιδιά γράφουν γράμματα-ζωγραφιές για τα αγαπημένα τους πρόσωπα Γράφουν το όνομά τους στο φάκελο καθώς και τον παραλήπτη που θα το λάβει .

Δραματική τέχνη : Ντύνουμε ένα παιδί ταχυδρόμο και μεταφέρει το γράμμα μας στην άλλη τάξη.

  1. Δραστηριότητες γλωσσικές , που εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο του μικρού παιδιού (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ) , όπως :
  • Λέξεις με το ίδιο θέμα : ταχυδρομείο , ταχυδρόμος , ταχυδρομικώς , ταχυδρομικός σάκος , ταχυδρομώ, ταχυδρόμηση , ταχυδρομική διεύθυνση ,  ταχυδρομικός κώδικας , ταχυδρομική θυρίδα ,ταχυδρομική επιταγή ,  ΕΛ.ΤΑ ( λογότυπο ) ?
  • Σύνθετες λέξεις με τη λέξη γράμμα : γραμματόσημο , γραμματοσημαίνω (= κολλώ γραμματόσημο ) , γραμματοσυλλέκτης , γραμματοκομιστής (= ταχυδρόμος ? διανομέας ) , γραμματοκιβώτιο , γραμματοθυρίδα .

Άλλες λέξεις : αλληλογραφία , επιστολή , φιλοτελισμός, σφραγίδα  ?

  • Λέμε αινίγματα σχετικά με το θέμα :
  1. Ποιο είναι εκείνο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο κι όμως κάθεται σε μια γωνιά ; (Το γραμματόσημο )
  2. Ποια λέξη περιέχει 11 γράμματα , αλλά μπορεί να έχει και χιλιάδες ; Το ταχυδρομείο

Το κολλώ σε φακελάκι

και το ρίχνω σε κουτάκι ,

ταξίδι να πάει μακρινό

σ? ένα φίλο που αγαπώ !

Τι είναι ; Το γραμματόσημο

  • Δημιουργούμε δικούς μας γλωσσοδέτες (Προφορική  επικοινωνία ) , όπως ο παρακάτω :

Ένα γράμμα ,

μα ποιο γράμμα ;

Ένα γράμμα με ένα γραμματόσημο ,

που έγραψε ο γραμματικός .

  • Μπορούμε να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με το γράμμα Γ , μέσα από παιγνιώδεις ερωτήσεις , όπως :

Πώς λεγόταν ο γραμματικός ;

Γιώργος , Αντώνης ή Μιχάλης ;

Τι εικονίζεται στο γραμματόσημο ;

Μια χελώνα , μια γάτα ή ένα ελάφι ;

Που έριξε ο γραμματικός το γράμμα ;

Σε ένα τσουβάλι , σε ένα χαντάκι ή σε ένα γραμματοκιβώτιο ;

Ελληνική μυθολογία : Ο Ερμής , ο αγγελιοφόρος των θεών . είδαμε σχετικά videoστο youtube

Παιδί και περιβάλλον

Ιστορία : Τα πρώτα γραμματόσημα κυκλοφόρησαν το 1840 στην Αγγλία με την προτομή της βασίλισσας Βικτωρίας , ενώ το πρώτο ελληνικό γραμματόσημο κυκλοφόρησε το 1861 με την κεφαλή του Ερμή από τα ελληνικά ταχυδρομεία .

Το 1824 ο Ιωάννης Καποδίστριας υπογράφει το ψήφισμα για την ίδρυση του Γενικού Ταχυδρομείου .

Ο ταχυδρόμος στα παλιά χρόνια μετέφερε τα γράμματα με τα πόδια , με το γαϊδουράκι , ενώ τώρα τα μεταφέρει με μηχανάκι .Σήμερα οι άνθρωποι δεν αλληλογραφούν με την ίδια συχνότητα όπως σε παλαιότερες εποχές , καθώς η γραπτή επικοινωνία των ανθρώπων γίνεται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Έργα τέχνης είδαμε πίνακες του VanGongκαι σχολιάσαμε ταχυδρόμους στους πίνακες ζωγραφικής.

Δραστηριότητες για τα μαθηματικά

Ομαδοποιήσεις ανάλογα με το θέμα των γραμματοσήμων .

 

 

Παρατηρώντας τα γραμματόσημα βλέπουμε ότι άλλα είναι μικρά κι άλλα μεγάλα . τα βάζουν σε μια σειρούλα από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο ( σειροθέτηση ) ή να τα χωρίσουν σε δυο κατηγορίες τα μικρά και τα μεγάλα .

Η αξία των γραμματοσήμων .

Με διαφορετικούς φακέλους ασχοληθήκαμε με την έννοια του φαρδύ ? στενό .

Ασχοληθήκαμε με την έννοια λίγα - πολλά (γράμματα- γραμματόσημα)

ζυγίζουμε δέματα και να ασχολούμαστε με τις έννοιες βαρύ ? ελαφρύ και να κάνουμε συγκρίσεις (βαρύτερο ? ελαφρύτερο ) .

ΠΑΙΔΙ - ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :

  • Ζωγραφίζουμε τα δικά  μας γραμματόσημα .
  • Και φυσικά μπορούμε να δημιουργήσουμε  τη δική μας έκθεση γραμματοσήμων στην τάξη μας !!



ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ: Επίσκεψη στο ταχυδρομείο

Πηγές :

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_428.html