Breadcrumbs


Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

 

ΓΛΩΣΣΑ

1.     Ποιους περιλαμβάνει η οικογένεια μας;

 

·        Μπήκαν πίσω από το κουκλοθέατρο και μιλήσαμε για τα μέλη της οικογένειας μας -αριθμός αδελφών ? επαγγέλματα- τι τους αρέσει να κάνουν

2.     ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: πολύτεκνος, μονογονεική οικογένεια, μοναχοπαίδι, μπαμπάς , μαμά, κόρη, γιος, αδέλφια

- με τους πίνακας αναφοράς παίξαμε παιχνίδια γραφής και ανάγνωσης

3.     ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ

·        βλέπαμε εικόνες και σχολιάζαμε την συγγένεια

·        τους έκανα τις παρακάτω ερωτήσεις

o   έχουν εμάς παιδιά τους . ποιοι είναι; (οι γονείς)

o   τους έχουμε γονείς ποιοι είμαστε; (παιδιά)

o   μας έχουν εγγόνια. Ποιοι είναι; (παππούδες και γιαγιάδες)

o   των πατέρα των γονιών μας πώς τον λέμε;(παππού)

o   τα αδέλφια των γονιών μας τι είναι; (θείοι)

o   τα παιδιά των θείων μας; (ξαδέλφια)

4.     παροιμίες για την οικογένεια

5.     Ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας και όσοι μπόρεσαν γράψανε και τον βαθμό συγγένειας (μαμά, μπαμπάς, αδέλφια )

6.     συζητήσαμε για τους ρόλους των μελών της οικογένειας μας (ποιος κάνει τι στην δική τους οικογένεια)

7.     Τι κάνω με την οικογένεια μου;

8.     Τι κάνει οικογένεια μας για μας

9.     Τι νιώθω μέσα στην οικογένεια

·        Θαλπωρή, ζεστασιά, προστασία

οικογένειες στον κόσμο

(Η στοργή της μητέρας δεν γνωρίζει γεωγραφικό τόπο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:εξέλιξη

 

o   Πως ήταν οι παππούδες μας και οι γονείς όταν ήταν παιδιά

o   Πως ήμασταν όταν γεννηθήκαμε και τώρα που πάμε νηπιαγωγείο

o   Πως αλλάζουν οι ασχολίες, τα ενδιαφέροντα μας

o   Εστιάζουμε στα χαρακτηριστικά της κάθε ηλικίας και τα περιγράφουμε

·        Βάλαμε  στη σειρά εικόνες από τον μικρότερο ηλικιακά στο μεγαλύτερο

ΒΙΒΛΙΟ:

o   η ιστορία της μαμάς μου

 

1.     ΙΣΤΟΡΙΑ: Η οικογένεια άλλοτε και τώρα

TEXNH

·        Παιχνίδια παρατήρησης με  πίνακα ζωγραφικής  και τις λεπτομέρειες του

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

1.     Το σπιτάκι της οικογένειας μου

 

 

 

 

 

1/10     ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ 3ης ΗΛΙΚΙΑΣ

 

1       Με αφορμή την παγκόσμια μέρα τρίτης ηλικίας μιλήσαμε για την γιαγιά και τον παππού μας

2        Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Γιώργου Ιακωβίδη , « η αγαπημένη της γιαγιάς»

3        Απαντήσαμε σε σχετικές ερωτήσεις  όπως:

$1·         Τι νιώθει ή γιαγιά σ΄αυτή την εικόνα

$1·         Τι σχέση έχουν (γιαγιά- παππούς- εγγονός- εγγονή)

$1·         Είναι από την σημερινή εποχή ο πίνακας ή από την παλιά ; πως το καταλάβατε; Τι ρούχα φορούσαν παλιά οι γιαγιάδες;

·         Τι είναι αυτό που βλέπουμε ,- πίνακας

·          ποιος τον έκανε,  ένας άνθρωπος

·          τι επάγγελμα κάνει.- ζωγράφος

$1·         Συζητήσαμε για τα χρώματα, τα πρόσωπα, το θέμα, τις εκφράσεις τους, τα συναισθήματα τους. Όταν ρώτησα αν τους θυμίζει κάτι αυτή η εικόνα όλοι είπαν τη γιαγιά τους και το παππού τους. Έτσι όλα με τη σειρά μας είπαν τι κάνουν συνήθως με τη γιαγιά τους και τον παππού τους.

·                 Πάμε βόλτα

·                Παίζουμε

·         Τρώμε σοκολάτες

·         Μας λένε παραμύθια

Μας παίρνουν παιχνίδια Μας προσέχουν γιατί η μαμά δουλεύει

Και γιατί η γιαγιά κρατάει το παιδί;

Για να μην πέσει

Είναι μωρό και δεν περπατάει

Δεν μπορεί να φάει μόνο του.

Τι σκέφτεται η γιαγιά ;

Αχ μωρό μου εσύ!!!

Καμάρι μου!!!!!

Αχ πόσο όμορφο είναι!!!!

Ματάκια μου όμορφα!!!!

Τι ήσυχο μωρό έχουμε εμείς!!!

Τι τίτλο θα δύναται εσείς  στον πίνακα;

Η  γιαγιά και το εγγόνι.

Φάε παιδί μου το φαγητό σου να μεγαλώσεις

Η γιαγιά μου η καλή.

Το μωράκι μου.

Τα παιδιά με μεγάλη χαρά μας είπαν τα ονόματα από το παππού και τη γιαγιά τους

1.     ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- τι κάνουμε μαζί με την γιαγιά και τον πάππου

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

$1·        ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΡΤΑΣ

        

 

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΡΙΓΩΝΟΥ

Γλώσσα:

Με αφορμή την οικογένεια  διαβάσαμε το

ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Η οικογένεια τριγώνου

 

Μαθηματικά:

 Έτσι χωρίς να το καταλάβουμε μιλήσαμε για τα σχήματα.

Εξηγήσαμε τι είναι γωνία και τι πλευρά σ΄ ένα σχήμα.

Το τρίγωνο έχει 3 γωνίες και 3 πλευρές

Το τετράγωνο 4 γωνίες και 4 πλευρές

Και έτσι εύκολα κατάλαβαν ότι το εξάγωνο έχει 6 , το οκτάγωνο 8 ??

·        Αγωγή φαντασίας : τι μπορώ να κάνω με ένα τρίγωνο;